duminică, 1 septembrie 2013

Festivalul George Enescu

Incepand de azi,a inceput Festivalul George Enescu,si va fi pana pe 28 septembrie 2013.Festivalul nu s-a tinut an de an,cam intre 2-3 ani.Nu pot sa-mi dau seama care a fost  motivul real.
Prima editia a fost in 1958,si ultima in 2011.
M-am uitat la un reportaj in legatura cu acest festival,si la un momentat dat,reporterita a zis:la acest festival,vine in Romania 20.000 de turisti.
Consider un lucru foarte pozitiv pentru Romania,faptul ca ne trece pragul atatia turisti straini,este un lucru foarte bun pentru mine si tara noastra.
Timp de aproape o luna de zile,Romania este cunoscuta ca o tara care are cultura peste hotare.

Cu asemenea evenimente culturale,Romania se ridica in picioare,fiindca are ceva de zis lumii.
Poate se organizeaza si peste hotare asemenea simpozioane,dar momentan nu stiu eu.
In anii trecuti,se organiza si in Piata George Enescu,era un cort instalat de cei de la acest festival.M-am uitat pe programul lor complet,si nimic gratis.Mereu s-a organizat si acolo,cateva spectacole.Hm,totul este pe bani in ziua de azi.
Am intrat si pe profilul lor de Facebook,intru-un an de zile,s-a inmultit like-urile considerabil.
In momentul de fata,au 9.370 de fani,printre care ma numar si eu,iar pe Twitter,sta putin mai slabut,829 de urmaritori au.

Ma bucura faptul ca se organizeaza si in Timisoara(la Filarmonica)este chiar vis-a-vis de Primarie,foarte aproape de Catedrala.
Trebuie sa spun si celalalte orase unde se va tinute restul concertelor:Bucuresti,Timisoara,Cluj,Oradea,Arad,Sibu,Craiova,Brasov si Iasi,Sunt 10 orase cu traditie.
Saliile in care se va tine marile concerte de muzica clasica sunt:
Opera Nationala Bucuresti,Ateneul Roman,Sala Mica a Palatului,Sala Radio si UNMB.
Ma bucur enorm,ca Romania organizeaza un asemenea eveniment.
Se mai duce si vorba buna peste hotare,se mai vorbeste si frumos de tara noastra peste hotare.
Dupa cum am zis,primul festival a avut loc in 1958,cand George Enescu(Wikipedia) a murit in acel an.
Festivalul George Enescu(Wikipedia),este cel mai valoros eveniment cultural de muzica clasica,din Romania.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu